Urządzenia sterujące w samochodach.

Elektronika samochodowa jest obecna już od lat osiemćdziesiątych. Jej poczatki to tak popularny ABS – System, który zapobiega blokowaniu się kół nawet w trakcie gwałtownego hamowania.To wszystko związane było z koniecznością dostosowania się do przepisów regulujących emisję spalin w Europie i w Stanach Zjdenoczonych. Jeśli auto zostało wyprodukowane w technologii gaźnikowej, wyjątkowo ciężko było sprostać nowym normom. Z pomocą przyszły nowoczesne systemy wtryskowe. Spora ilośc osób sceptycznie podchodzi do elektroniki samochodowej. Może sie wydawać, że komputerowy układ jest mniej wytrzymały niż ten standardowy – mechaniczny. Należy wiedzieć, że wbrew pozorom, układy elektroniczne są niezwykle wytrzymałe. Potrafią służyć tak samo długo jak samo auto. Możemy być więc pewni, że przynajmniej 15 lat. Według danych, które zostały zebrane przez firmę Bosh, producenci samochodów mają specyficzne wymagania dotyczące awaryjności samochodów. Odsetek wadliwych urządzeń optymalnie powinien wynosić mniej niż 10 ppm (części na milion). Na pewno zastanawiamy się w jakim celu zapisuje się takie dane. dzieje sie tak dlatego, że informacje dotyczące emisji spalin wymagane są do rejestrowania przez normy emisji spalin Euro. Jeśli zostanie przekroczona norma emisji, należy rejestrować kolejne zmiany danych włącznie z datą oraz godziną. Dodatkowo, nalezy rejestrować wszystkie możliwe problemy jakie wystąpiły w samochodzie wraz z informacją przy jakiej prędkości obrotowej silnika oraz jakiej temperaturze one wystąpiły. Pozostałych danych nie trzeba zapisywać. O tym czy dane urządzenie sterujące w naszym samochodzie zbiera takie dane, zależy od producenta danego auta. Dane zbierane są przez układ sterowania są niezwykle pomocne w trakcie analizy wypadków komunikacyjnych. Wszystko póxniej można ulepszyć i sprawić, by dany model był bardziej bezpieczny.